[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Mojemu synowi Gabrielowi, mężowi Nicolasowioraz rodzicom: Ewie i Lou.– KristaMojej ukochanej żonie Denise,która darzy mnie miłością każdego dnia.– BillNiniejsza książka stanowi jedynie źródło informacji i nie podejmuje prób stawiania diagnozy lekarskiej, leczenia, nie zawiera recepty ani nie sugeruje leku na jakiekolwiek dolegliwości, bóle bądź urazy związane ze stanem fizycznym czy umysłowym.Zawartych w niej treści nie można w żadnym razie uważać za substytut fachowej porady lekarskiej, którą należy uzyskać przed rozpoczęciem stosowania jakiegokolwiek programu zdrowotnego, ćwiczeń czy diety.Dołożono wszelkich starań, aby informacje zawarte w niniejszej książce były rzetelne i aktualne w momencie jej publikacji.Zarówno autor, jak i wydawca nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek niepożądane skutki powstałe w wyniku wykorzystania lub zastosowania informacji zawartych w niniejszej publikacji.WstępZapoznaj się z dietą 50:50Dzisiaj zastosuj ograniczony post,a jutro możesz jeść wszystko!„Diety okazują się nieskuteczne”.Zapewne czytaliście taką opinię wielokrotnie – może nawet setki razy.Chociaż sformułowanie „Diety okazują się nieskuteczne” jest już właściwie truizmem, nie oddaje faktycznego stanu rzeczy.Prawda brzmi bowiem trochę inaczej: diety okazują się nieskuteczne, gdy stosujemy je każdego dnia, co wynika z faktu, że nikt nie potrafi wytrzymać codziennego wyzbywania się ulubionych potraw.Nikt nie potrafi tygodniami czy też miesiącami przestrzegać skomplikowanych i sztucznych zasad dotyczących odżywiania.Tak, diety okazują się nieskuteczne, ponieważ nie można ich w pełni zastosować!Ale powody braku efektywności tradycyjnych kuracji odchudzających pokrywają się z czynnikami, które sprawiają, że dieta 50:50 okazuje się skuteczna.W przypadku tej kuracji nie ma mowy o codziennym wyzbywaniu się jedzenia i przestrzeganiu surowych reguł.Nie musisz mi wierzyć na słowo, że taka jest prawda, bo w przeciwieństwie do innych diet mamy tutaj do czynienia z kuracją popartą wieloletnimi badaniami naukowymi.Sama dziesięć lat temu uzyskałam tytuł doktorski w dziedzinie nauk o żywieniu i zostałam profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Illinois w Chicago.Rozpoczęłam wówczas badania dotyczące redukcji wagi, a ściślej – ograniczonej formy postu, zalecanej co drugi dzień.To prosta, udowodniona naukowo strategia szybkiego i trwałego obniżenia masy ciała, a następnie utrzymania osiągniętego rezultatu przez resztę życia.Jednocześnie udało mi się przekształcić moje długoletnie własne prace badawcze, przynoszące pozytywne skutki, w praktyczny zestaw wskazówek, który prezentuję po raz pierwszy właśnie w tej książce.Pragnę w tym miejscu przedstawić współautora Diety 50:50.Bill Gottlieb napisał już dwanaście książek o tematyce zdrowotnej, które sprzedano na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy.Bill ma certyfikat trenera z zakresu ochrony zdrowia – wydawany przez Amerykańskie Towarzystwo Specjalistów Medycyny Naturalnej – i był redaktorem naczelnym w wydawnictwach o tematyce zdrowotnej (pracował w „Prevention Magazine Books” i w wydawnictwie Rodale Books).Przy tworzeniu tej publikacji Bill przejawił umiejętności w dziedzinie sztuki pisarskiej, ale także chętnie podzielił się doświadczeniem jako dziennikarz, który posiada ogromną wiedzę o problematyce zdrowotnej.Wspierał mnie w poszukiwaniach najnowszych źródeł naukowych, przywołanych w niniejszej książce.Dietę 50:50 przenika entuzjazm i profesjonalizm Billa – trenera z zakresu ochrony zdrowia, który szczerze dba o kondycję swoich pacjentów i czytelników.W ramach uwag wstępnych zamierzam wyjaśnić różnicę między innymi kuracjami odchudzającymi a dietą 50:50, którą można również określić mianem diety CDD (skrót od pierwszych liter wyrażenia: co drugi dzień).Zaprezentuję tu również osobiste doświadczenia związane z obniżaniem masy ciała poprzez stosowanie proponowanej przeze mnie strategii.Następnie przedstawię krótki przegląd treści tej publikacji i sposób jej wykorzystania, tak aby proces redukcji zbędnych kilogramów zakończył się powodzeniem.Zobaczmy więc teraz, czym zasadniczo różni się codzienne przestrzeganie diety od kuracji odchudzającej 50:50.Zapomnij o diecie, która nakazujewyzbywać się jedzenia– poznaj dietę, która przynosi zadowolenieKuracje odchudzające na każdy dzień obejmują zazwyczaj proces wyzbywania się jedzenia.Przeważnie mówią o tym, czego nie można jeść.Mówią też o tym, czego nie należy robić, a wszystko to razem wzięte brzmi tak, jakby przekazywano ci zestaw dietetycznych „dziesięciu przykazań” w stylu:Nie będziesz jadać więcej niż 10% tłuszczu.Nie będziesz jadać więcej niż 40 g węglowodanów.Nie będziesz jadać mięsa.Nie będziesz jadać pszenicy.Nie będziesz jadać cukru.Nie będziesz pożądać cukru swojego sąsiada.Usiłujesz zatem przestrzegać „objawionego” szeregu nakazów – bez względu na to, czy jest ich dziesięć, czy sto.Ale twoje wysiłki kończą się frustracją.Tak więc „grzeszysz”; spożywasz „złe” rzeczy; czujesz się niczym grzesznik.Potem żałujesz.Obiecujesz poprawę.Ogłaszasz na przykład: „Nigdy już nie będę jadać pączków!”.Jednak w nieuchronny sposób cały cykl ponownie się powtarza.Znowu ponosisz porażkę.Dlaczego tak się dzieje? Po okresie wyzbywania się jedzenia nastaje bowiem czas nadmiaru w diecie – podobnie jak po nocy przychodzi dzień.Zakaz spożywania czegoś sprawia, że właśnie to danie kusi cię zwodniczo i zaczynasz mocno go pragnąć.Jesteś na diecie o małej zawartości węglowodanów? Zapewne masz ogromną ochotę na pizzę [ Pobierz całość w formacie PDF ]